Oiledixin

Vitaminas D – vienas svarbiausių vitaminų, kuris būtinas daugeliui organizmo procesų. Tai yra riebaluose tirpus vitaminas, kuris turi net keturias formas (D1, D2, D3, D4). Viena iš jo formų – vitaminas D3 – žmogaus organizmui yra nepaprastai reikšmingas. Jis ypač reikalingas kūdikių, vaikų vystymuisi ir augimui.

Kodėl vitaminas D3 – toks svarbus?

Vitaminas D3 (arba kitaip, cholekalciferolis) yra gaminamas žmogaus odoje, kai ją veikia saulės spinduliai. Taip pat dalis vitamino D3 gaunama su maistu. Vitaminas D3 padeda iš žarnyno pasisavinti vaiko vystymuisi svarbius elementus – kalcį, fosforą, magnį, ir jiems išsilaikyti kauluose, dantyse. Šis vitaminas dalyvauja metabolizmo procesuose, taip pat padeda vaikams apsisaugoti nuo rachito, tvirtėti kaulams, geriau vystytis skeletui.

Vitamino D3 trūkumas. Kuo jis pasireiškia?

Vidutinė vitamino D3 paros norma vaikams – 5 µg. Šio vaikams svarbaus vitamino atsargas galima papildyti 10–15 min  būnant saulės spinduliuose arba vartojant cholekalciferolio turinčius produktus. Labai gaila, bet daugumai kūdikių ir vaikų vitamino D3 trūksta. Net ir šiltuoju metų laiku mažai laiko praleidžiant saulėje, jų organizmas šio vitamino pagamina nepakankamai. Vitamino dažnai trūksta ir kūdikiams: su motinos pienu ar specialiais maisto mišiniais ne visada mažyliai gali gauti reikalingą jo kiekį.

Vitamino D3 vaikų organizme nėra daug, o jo trūkumas dažniausiai pasireiškia gyvenant šaltesniuose, šiauriniuose, mažai saulės turinčiuose regionuose (Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje ir kt.). Trūkstant vitamino D, vaikams nusilpsta imunitetas, susilpnėja raumenys, gali išsivystyti rachitas (suminkštėti kaulai), kūdikiams – sutrikti dantų emalio susiformavimas ar dantų augimas.

Kaip papildyti vitamino D3 atsargas?

Jei dėl prastų orų saulėje pabūti nepavyksta, vertėtų savo valgiaraštį paįvairinti vitamino D3 turinčiais produktais. Daugiausiai šio vitamino yra riebioje žuvyje (lašišoje, kardžuvėje, silkėje, tune, upėtakyje, skumbrėje), ikruose, žuvų taukuose. Taip pat jo galima rasti kiaušinio trynyje, jautienos kepenyse, kai kuriuose pieno produktuose, grybuose. Pasirinkimas – gana platus, o iš šių produktų tikrai galima pagaminti gardžių patiekalų, kurie patiktų Jūsų vaikui.

Labai svarbu gauti reikiamą vitamino D3 kiekį šaltuoju metu laiku, kai saulėtos dienos aplanko labai retai. Jeigu Jūsų vaikas mažai lauko praleidžia saulėje, arba nevartoja šio vitamino turinčių produktų, rekomenduojama rinktis specialiai vaikams sukurtus vitamino D3 maisto papildus. Rūpinkitės savo mažyliu – tegul jis auga sveikas!

Pasidalinkite su kitais