Oiledixin

Stresas – žvėris, sujaukiantis gyvenimus, protus ir sielas. Tai dienotvarkę per minutę sugriauti galinti jėga, su kuria, pasak naujausių mokslinių tyrimų, kovoti reikia pasitelkus vidinės ramybės galią. Prieš du dešimtmečius žmonės į tokius paradoksus reaguodavo sukiodami pirštais palei smilkinį. Šiandien visuotinio optimizmo banga mus taip toli nunešė, kad net ir blogiausiomis valandomis bandome prisiminti kultinį Elą Bandį ir gyvenimas nusidažo ryškesnėmis spalvomis. Deja, tai tik trumpalaikis efektas.

 

1931 m. buvo pradėti streso tyrimai. Tuokart išsiaiškinta kokios yra dažniausios streso priežastys ir kokią įtaką mūsų vidinei būsenai daro įvairūs gyvenimo įvykiai. Įdomu tai, kad Holmes‘o ir Rahe‘s sukurta streso skalė iliustruoja patiriamą įtampos lygį kaip atsaką į tiek teigiamus, tiek neigiamus gyvenimo pokyčius.

 

Kokie įvykiai labiausiai veikia mūsų organizmą

Holmes‘o ir Rahe‘s streso skalė įvertina įtampos stiprumą balais. Didžiausias stresas įvertintas 100 balų ir tai yra sutuoktinio netektis. 73 balų stiprumo stresą išgyvename skyrybų metu, vedybos – 50 balų. Atleidimas iš darbo – 47 balai, išėjimas į pensiją – 45 balų įtampa. Vaiko gimimas – 39 streso balais. Nemažiau streso kelia nesutarimai su uošviais, tokia įtampa įvertinta 29 balais. Nedaug atsilieka ir neapsakoma sėkmė – 28 balai.

Taigi, stresas yra mūsų nuolatinis gyvenimo palydovas. Tad išmokus suvaldyti savo emocijas, nepaisant to kaip tai įvardinsime – pusiausvyros atstatymu, vidine ramybe, streso valdymu – mes garantuosime racionalų gyvenimą nuodijančių problemų sprendimą, aiškių savo tikslų išsikėlimą ir susifokusavimą į jų siekimą. Atrodo, kad tiek nedaug tereikia tobulai laimei – ramybės… ir vis dėlto…

 

Cigunas, joga ir meditacija

Kova su stresu ir ramybės paieškos tai nėra abejingumas aplinkai, tai net ne kategoriškas įvykių ignoravimas, televizijos atsisakymas, interneto užblokavimas ir savo adreso ištrynimas iš senų, pašto skyrių kampuose vis dar dulkančių, adresų knygų. Atvirkščiai, šis kelias apipintas įvairiomis praktikomis, kartais net burtais, o dar dažniau gerai išvystyta rinkodaros strategija. Kai kurių praktikų guru, lyg šamanai, skatina mokėti pinigus ir praktikuotis, vėliau dar daugiau mokėti, ir jeigu netingėsite tęsti pratybas. Dažniausiai šie guru savo galią ir visažinystę įrodys pasiekimų siena, išmarginta pačių atspausdintais diplomais, neva gautais iš užsienio mokyklų. Po tokių praktikų norėsis keisti gyvenimo profilį, įsisavinti visas indėniškas dvasias, golgotos demonus, reinkarnuotis ir toliau praktikuotis.

 

Meditacijų ir relaksacijų treneriai skatina atsipalaiduoti humaniškesniais būdais. Psichologai jau seniai pastebėjo, kad iš esmės budizmas, malda, cigunas, mantra, meditacija, joga ir kitos praktikos panašiai veikia žmogų ir gali padėti pasiekti vidinę ramybę, kontroliuoti įtampą. Tereikia tam skirti mažiausiai 20 minučių per dieną, bet kuriuo metu, kada tik yra didžiausia tikimybė išlikti nesutrukdytam.

 

Tai dvasinio susitelkimo būdas, kuris pasak Nacionalinio sveikatos instituto, gali daryti teigiamą įtaką nervų sistemos veiklai. Dėl nuolatinių praktikų padidėja pilkosios smegenų medžiagos ir žmogus geba geriau susikoncentruoti, išlikti ramus bei disciplinuotas. Tačiau yra ir kita medalio pusė.

Šios praktikos gali pakenkti psichosomatinių sutrikimų turinčiam žmogui. Dar blogiau, teigiamas poveikis sumažėja jeigu žmogaus organizme trūksta serotonino.

 

„Laimės“ eleksyro receptas

Serotoninas arba kitaip „laimės“ hormonas padeda sureguliuoti gerovės pojūtį. Pagrindinės šio eleksyro sudedamosios dalys yra vitaminas C, kuris slopina kortizolio gamybą. Pastarasis yra atsakingas už streso signalų perdavimą nerviniais impulsais.

Žuvis, pienas tai maisto produktai, kuriuose gausu žmogaus organizmui ypač reikalingos amino rūgšties. Taip pat nervų sistema tinkamai funkcionuoti gali tik įsisavindama pakankamai B grupės vitaminų, kurie apsaugo nervų sistemą nuo pervargimo, reguliuoja miego procesus, nuotaikų kaitą.

 

Norint į dieną gauti visą šią porciją medžiagų ir mineralų reiktų nemažai įdėti pastangų ir patuštinti piniginę. Tektų valgyti dažniau, nei įprasta, didesnėmis porcijomis, dėl ko mūsų kūno formos tikrai nepagražėtų. Maistui turėtų būti keliami ir papildomi, bet nemažiau svarūs reikalavimai, tokie kaip ekologija. Be to geriausia jeigu vartojamas maistas yra šviežias, o ne šaldytas ar kitaip termiškai apdorotas.

 

Suprasiu tuos, kurie sakys, kad tokios taisyklės susuka galvas. Tai melskis, tai žveju ir ūkininku patapk, gaminkis ir vitaminus skaičiuok. Kada gyventi? Nenorintiems sukti galvos dėl visų pasaulio problemų, bet ketinantiems gyventi kokybišką gyvenimą – vidinę ramybę atgauti padės Oiledixi B. Tai B grupės vitaminų ir mineralų kompleksas, praturtinantis kasdienę mūsų mitybą šešiomis nervų sistemai būtinomis medžiagomis. Oiledixin – subalansuotas bet kokio amžiaus žmonėms.

Juk vidinė ramybė prasideda nuo puikios savijautos.

Pasidalinkite su kitais